Gość

Rejestruj

· Moderatorzy · Grupy
· Obecny czas: 28.03.2024 09:49
· GTAthegame · Forum · Ogólnie o GTA V
Musisz Być Zalogowany
Szukaj · phpBB ·
· Wybierz stronę: 1
Analiza screenów [27 marzec]
Ronin napisany: 28.03.2013 15:42 Link Do Tego Posta
BMW driver



dołączył: 14.05.2006
posty: 146
rp: 46363
Z racji, iż Rockstar był tak hojny i obdarował nas aż 10 screenami postanowiłem zrobić małą analizę i przy okazji odkurzyć trochę to forum, zwłaszcza dział GTA V. Przewodnim tematem jest krajobraz, także przy niektórych obrazkach poza ładnym widokiem nie ma co analizować, ale kilka smaczków też się udało znaleźć. Zapraszam do komentowania, i jeśli coś mi umknęło to napiszcie posta, klawiatura nie gryzie


1.



Na pierwszym screenie najbardziej rzuca się dynamiczna pogoda jaka czeka nas w Los Santos. Takiej burzy w Liberty City nie mieliśmy, w zbliżeniu widać, że błyskawica [1] jest kanciasta ale na pewno podczas gry tego nie zauważymy. Centralnym punktem jest molo [2] wzorowane na Santa Monica i w grze będzie się nazywać Del Perro.

Porównując z oryginałem widać jak Rockstar dba o szczegóły, ciekawe też czy będzie się można zabawić na diabelskim młynie i przejechać kolejką górską, czy podobnie jak w IV będą to tylko nieruchome tekstury. Uwagę również zwracają fale [3] jest szansa, że morze będzie bardziej wzburzone jak pogoda się popsuje i spokojne podczas słonecznej pogody, niemniej jednak wygląda to o niebo lepiej niż w poprzedniej odsłonie.


2.



Kolejny obrazek przedstawia zachód słońca, refleksy słoneczne, a na niebie mamy ładne obłoki [1]. W oddali widać dwa najwyższe budynki dostępne w grze: Mile High Club [2] i US Bank [3], to będą jedyne punkty w mieście, gdzie będzie można skoczyć ze spadochronu. Jak na jedno z najbardziej zaludnionych miast na świecie, to ruch uliczny w Los Santos jest znikomy, widać tylko pojedyncze samochody, natomiast ludzi na ulicach nie ma w ogóle [4].


3.



Nowością w serii GTA będzie zwiedzanie podwodnych terenów, przy użyciu stroju płetwonurka [1] oraz batyskafu. Na pewno będzie można zwiedzać dno morza o wiele dłużej niż w San Andreas, bo CJ miał dosyć ograniczoną ilość tlenu w płucach, a butla tlenowa powinna wystarczyć nam na kilka-kilkanaście minut nurkowania. Na tym screenie flora [2] nie jest jakaś powalająca, ale wydaje mi się, że w innych miejscach, rafa koralowa powinna być bardziej kolorowa. Ładnym efektem są przebijające się promienie słoneczne [3], które świadczą, że w tym miejscu jest dosyć płytko, ale po to dali batyskaf, żeby zwiedzać głębsze odcinki oceanu.


4.



Podniebny skok, będzie trwał zdecydowanie dłużej, gdyż samoloty latają na wyższym pułapie niż helikoptery. Widać, że Franklin ma na sobie strój do skoków spadochronowych [1], którego w IV nie było, możliwe że ten ubiór będziemy mogli nabyć w sklepie lub dostaniemy go automatycznie po wejściu do samolotu. Dodatkowo mamy kask [2], który dotychczasowo był dostępny tylko w momencie wsiadania na motor, mamy więc kolejny krok do urealnienia rozgrywki (kto normalny skacze z takich wysokości bez kasku). Widzimy również samolot [3], który ma otwarty luk bagażowy, a więc mamy pewność, że właśnie stamtąd wyskoczył Franklin. Jedynym dostępnym samolotem o takich gabarytach był AT-400 w San Andreas,

możliwe iż to właśnie ten samolot widzimy na niebie.


5.



Głównym bohaterem kolejnego screena, jest znowu Franklin który dzierży w swoich dłoniach machinę zagłady [1]. Miniguna brakło w Liberty City, ale wygląda że podobnie jak w San Andreas naboje do tej broni są niewidzialne, co nie zmienia faktu, że to była jedna z najlepszych broni.

Ciekawie jest natomiast na drugim planie, widzimy bowiem, że ogień z płonącego wozu policyjnego przeniósł się na drzewo [2]. Jeśli faktycznie roślinność będzie mogła się zająć od ognia, a dodatkowo mamy pewność, że kanistrem z benzyną będziemy mogli robić płonące ścieżki, to ja już wiem po co wybiorę się do lasu. Zmiany widać również na aucie policyjnym [3], bo mimo iż się pali to pozostały zarówno kolory na karoserii jak i tablica rejestracyjna czy znaczek marki pojazdu, a wiemy, że w IV auto po wybuchu wyglądało jak jedna szaro-brązowa tekstura.


6.



Kolejny obrazek przenosi nas do pościgu policyjnego w którym helikopter goni zielonego Inferusa [1]. Helikopter korzysta z tzw. szperacza i cały czas oświetla goniony pojazd, kolejna świetna nowość w serii. Na pokładzie helikoptera widzimy uzbrojonego członka oddziału SWAT [2], który mierzy z broni podobnej do M249 z TBoGT.

Po obu stronach śmigłowca widać wyciągarki [3], po których podobnie jak w poprzednich częściach będą się opuszczać stróże prawa. W oddali widać panoramę miasta i Hollywood Bowl [4],

który świadczy że jesteśmy dosyć blisko napisu Vinewood.


7.



Następny screen przedstawia bajeczny widok, takich obrazków bardzo brakowało w Liberty City. Po obu stronach mamy skały i połacie iglastych drzew [1] natomiast środkiem przepływa rzeka[2], która wpada do większego jeziora. Skoro na obrazku z molo widać wzburzone morze, a na innym pojawił się wodospad to jest szansa, że w rzekach będzie nurt, który nada większego klimatu takim miejscom. W oddali widać kilka mniejszych i większych wzniesień [3], które dają wyobrażenie jak duży będzie to teren.


8.



Pierwszy w tej paczce screen ukazujący Trevora, który jak zwykle ucieka przed policją. Tym razem jego środkiem transportu jest motor Daemon [1] znany z dodatku TLaD.

Trevor ma na głowie nowy rodzaj kasku [2], bez szybki zasłaniającej twarz, możliwe że wsiadając na wolniejsze motory takie jak ten chopper, postać będzie zakładać właśnie taki kask. Ciekawostką widoczną na dalszym planie są policjanci wiszący na drzwiach wozów policyjnych [3], z dużym prawdopodobieństwem mogę stwierdzić, że jest to scena z 1 misji i takich widoków nie ujrzymy przy każdym pościgu. Akcja rozgrywa się na terenach gdzie mieszka Trevor świadczy o tym piasek unoszący się spod kół terenówki i kaktus rosnący w oddali [4].


9.



Kolejny obrazek przedstawia możliwości jakie ma photoshop, tak gra na pewno nie będzie wyglądać, bardzo dziwne kolory i do tego przyciemnione rogi screena, przypomina to bardziej zapowiedź nowego NFS-a niż GTA. Centralnym punktem jest pojazd F620 [1] dostępny w TBoGT,

jadący autostradą obok farmy wiatrowej [2], która już mieliśmy okazję zobaczyć w pierwszym trailerze.
Myślę, że efekt widoczny za autem [3] jest również owocem pracy w programie graficznym, chyba że auto korzystało z nitro, chociaż końcówki rur wydechowych o tym nie świadczą. Obok jednego z wiatraków stoi konstrukcja służącą do budowy [4], także widać, że jeszcze gra nie jest w pełni ukończona


10.



Na ostatnim już screenie widzimy Michaela opartego o maskę jakiegoś nowego pojazdu [1]. Pierwsza myśl jaka mi przyszła do głowy to taka, że ten wóz wzorowany jest na Audi A8, ale niektórzy sądzą, że jest to Chrysler 300C, mimo wszystko auta są do siebie podobne, a Rockstar nigdy nie odwzorowuje przodu czy tyłu idealnie z pierwowzorem.

Skoro scena z drugiego trailera przedstawiająca Michaela pijącego przy basenie nie była cut-scenką to możliwe, iż tutaj jest podobnie i jest to scena z gameplaya. Postać, którą zaczniemy naszą przygodę z GTA V ma okulary [2], ale podobne możliwości zmiany wyglądu postaci mieliśmy już w poprzednich odsłonach. Niebo i postrzępione chmury [3] prezentują się kapitalnie, tak jak wspominałem przy pierwszym obrazku, efekty pogodowe sprawiają, że szczęka opada, a to tylko statyczne obrazki. W oddali widać logo petrochemii i stacji paliw RON [4],

ciekawe czy będą wybuchać podobnie jak w Liberty City, bo na tankowanie jak w Mafii to nie ma co liczyć. Na ścianie budynku jest kamera ochrony [5], widać je było również w trailerze, ale czy będzie można z nich zrobić użytek czy to po prostu jest tekstura, dowiemy się zapewne dopiero we wrześniu.

Na tym kończę mój wykład, mam nadzieję, że się podobało. Myślę, że jak na moją pierwszą analizę wyszło znośnie, ale jeśli się mylę to przyjmę na klatę słowa krytyki. Teraz tylko pozostaje czekać na kolejny ruch ze strony Rockstar, na kolejne screeny lub nawet 3 trailer.

____________________
^ do góry ^
Ten Użytkownik Nie Przebywa Obecnie Na Forum Zobacz Profil Tego Użytkownika Zobacz Posty Tego Użytkownika Napisz E-Mail Do Tego Użytkownika Skontaktuj Się Przy Pomocy Komunikatora Gadu-Gadu Napisz Prywatną Wiadomość Do Tego Użytkownika
fan_GTA napisany: 28.03.2013 18:14 Link Do Tego Posta
hustler



dołączył: 10.08.2006
posty: 635
rp: 50934
Dobra robota. Jednak moim zdaniem samolot, z którego wyskakuje Trevor to Andromeda, da to się zauważyć po liczbie silników odrzutowych, AT-400 ma tylko 2, Andromeda ma 4. Również w jednej z misji w SA widać, że Andromeda jest wykorzystywana do wyższych skoków spadochronowych.

____________________
GTA V na PC!!
GTA V: 86.00%
^ do góry ^
Ten Użytkownik Nie Przebywa Obecnie Na Forum Zobacz Profil Tego Użytkownika Zobacz Posty Tego Użytkownika Napisz E-Mail Do Tego Użytkownika Skontaktuj Się Przy Pomocy Komunikatora Gadu-Gadu Napisz Prywatną Wiadomość Do Tego Użytkownika
Chaos napisany: 28.03.2013 20:15 Link Do Tego Posta
hustler



dołączył: 05.07.2006
posty: 669
rp: 74901
Wprawne masz oko!

Ronin napisał:
a dodatkowo mamy pewność, że kanistrem z benzyną będziemy mogli robić płonące ścieżki, to ja już wiem po co wybiorę się do lasu


Greenpeace szykuje już nalot na Twoją chatę jutro o 5:30.

Mimo, że Rockstar dąży do urealnienia gry, tekstury drugoplanowych elementów lub na przykład wody nie zachwycają. Niemniej jednak przy ograniczonych możliwościach konsol obecnej generacji wygenerowanie tak szczegółowej twarzy bohaterów jak i animacji oraz elementów pierwszoplanowych to niemałe osiągnięcie. Idę o zakład, że podobnie jak w przypadku GTA IV postacie drugoplanowe jak przechodnie będą mieli już o wiele mniej poly żeby nie usmażyć obciążonego już i tak układu graficznego. :)

____________________
Chaos
^ do góry ^
Ten Użytkownik Nie Przebywa Obecnie Na Forum Zobacz Profil Tego Użytkownika Zobacz Posty Tego Użytkownika Napisz E-Mail Do Tego Użytkownika Skontaktuj Się Przy Pomocy Komunikatora Gadu-Gadu Napisz Prywatną Wiadomość Do Tego Użytkownika
sdr napisany: 28.03.2013 21:28 Link Do Tego Posta
szew



dołączył: 02.02.2004
posty: 1666
rp: 87179
Nom, gra pokaże pazur dopiero na PC.

Bardzo fajna analiza. Zwróciłeś uwagę na wiele detali, których ja na początku w ogóle nie zauważyłem Podobnie jak w San Andreas bardzo podobają mi się tutaj tereny pozamiejskie (chociaż tak po prawdzie miasta za dużo nie widzieliśmy). Ciekawie wygląda też burza, chociaż bardziej chciałbym zobaczyć jak wygląda nocny rzęsisty deszcz. W IV prezentowało się to super mrocznie

____________________
sdr
^ do góry ^
Ten Użytkownik Nie Przebywa Obecnie Na Forum Zobacz Profil Tego Użytkownika Zobacz Posty Tego Użytkownika Napisz E-Mail Do Tego Użytkownika Skontaktuj Się Przy Pomocy Komunikatora Gadu-Gadu Napisz Prywatną Wiadomość Do Tego Użytkownika
Ronin napisany: 28.03.2013 23:08 Link Do Tego Posta
BMW driver



dołączył: 14.05.2006
posty: 146
rp: 46363
@fan_gta faktycznie nie zauważyłem, że nie zgadza się liczba silników, ale Andromady w ogóle nie brałem pod uwagę, bo sprawa wygląda podobnie jak w przypadku Skylift w TBoGT, niby jest ten pojazd ale normalnie latać się nim nie da, tylko poprzez różne kombinacje. I powiem szczerze, że dopiero teraz jak się zagłębiłem w temat to się dowiedziałem, że można było tym polatać w San Andreas. Faktycznie Andromada by pasowała, bo ma zarówno 4 silniki jak i otwierany z tyłu luk bagażowy, ale jednak porównując te 2 samoloty z tej samej perspektywy widać wyraźnie, że tyły samolotów różnią się od siebie.


Również zdjęcie, które było w Max Payne 3 nie pasuje do tego samolotu, także na razie nie wiemy co to za samolot.

A tak w ogóle to nie jest Trevor tylko Franklin widać to po kolorze dłoni i szyi :)

@chaos czekałem na tych z Greenpeace, ale nie przyszli chyba czekają na dowody, aż faktycznie pójdę do lasu na ognisko Rockstar wyciąga 105% z aktualnych konsol, a i tak dla mnie wygląda to obłędnie, aż się strach bać jak będzie wyglądać GTA VI na PS4 i Xbox 720.

@sdr na PC ta gra pokaże pazur, ale też trzeba mieć sprzęt żeby to zobaczyć, bo na kompie ze średniej półki to będzie wyglądać podobnie jak na konsolach.

Obejrzałem kilka innych analiz i jednej rzeczy nie zamieściłem w swojej analizie, chociaż wydaje mi się to trochę naciągane i bardziej jest to kwestia wiary niż potwierdzonych informacji. Mianowicie most na ostatnim obrazku przypomina ten, który był na Groove Street, czy faktycznie tak jest to już każdy musi sobie sam odpowiedzieć.


____________________
^ do góry ^
Ten Użytkownik Nie Przebywa Obecnie Na Forum Zobacz Profil Tego Użytkownika Zobacz Posty Tego Użytkownika Napisz E-Mail Do Tego Użytkownika Skontaktuj Się Przy Pomocy Komunikatora Gadu-Gadu Napisz Prywatną Wiadomość Do Tego Użytkownika
Chaos napisany: 29.03.2013 14:24 Link Do Tego Posta
hustler



dołączył: 05.07.2006
posty: 669
rp: 74901
Z Groove Street niekoniecznie musi być naciągane. Rockstar nie byłby sobą, gdyby nie umieścił w Los Santos odpowiednika dzielnicy Compton, "ikony" Los Angeles. Ale czy będzie wyglądać i nazywać się tak jak w San Andreas czas pokaże...

____________________
Chaos
^ do góry ^
Ten Użytkownik Nie Przebywa Obecnie Na Forum Zobacz Profil Tego Użytkownika Zobacz Posty Tego Użytkownika Napisz E-Mail Do Tego Użytkownika Skontaktuj Się Przy Pomocy Komunikatora Gadu-Gadu Napisz Prywatną Wiadomość Do Tego Użytkownika
sdr napisany: 29.03.2013 17:46 Link Do Tego Posta
szew



dołączył: 02.02.2004
posty: 1666
rp: 87179
Ronin napisał:
@sdr na PC ta gra pokaże pazur, ale też trzeba mieć sprzęt żeby to zobaczyć, bo na kompie ze średniej półki to będzie wyglądać podobnie jak na konsolach.

Jasna sprawa. Mój komp jest już gotowy na przyjęcie V

____________________
sdr
^ do góry ^
Ten Użytkownik Nie Przebywa Obecnie Na Forum Zobacz Profil Tego Użytkownika Zobacz Posty Tego Użytkownika Napisz E-Mail Do Tego Użytkownika Skontaktuj Się Przy Pomocy Komunikatora Gadu-Gadu Napisz Prywatną Wiadomość Do Tego Użytkownika
Chaos napisany: 29.03.2013 18:08 Link Do Tego Posta
hustler



dołączył: 05.07.2006
posty: 669
rp: 74901
Ciekawy jestem co z niższą półką pokroju Intel Core 2 Duo :D

____________________
Chaos
^ do góry ^
Ten Użytkownik Nie Przebywa Obecnie Na Forum Zobacz Profil Tego Użytkownika Zobacz Posty Tego Użytkownika Napisz E-Mail Do Tego Użytkownika Skontaktuj Się Przy Pomocy Komunikatora Gadu-Gadu Napisz Prywatną Wiadomość Do Tego Użytkownika
Ronin napisany: 29.03.2013 18:33 Link Do Tego Posta
BMW driver



dołączył: 14.05.2006
posty: 146
rp: 46363
@sdr żebyś się nie zdziwił jak na początku roku zobaczysz wymagania sprzętowe, o wiele wyższe niż te w GTA 4 i się okaże, że nie do końca jesteś gotowy

@chaos ja czarno widzę i Twoje Intel Core 2 Duo i mojego Athlona 64 X2, cztery rdzenie to będzie minimum żeby dało się w miarę płynnie grać.

Na gtaforums znaleźli 1 miejsce ze screena - krajowe biuro koronera i znowu widać jak Rockstar zadbał o szczegóły, wszystko jest identyczne nawet płot czy szyld koronera.




____________________
^ do góry ^
Ten Użytkownik Nie Przebywa Obecnie Na Forum Zobacz Profil Tego Użytkownika Zobacz Posty Tego Użytkownika Napisz E-Mail Do Tego Użytkownika Skontaktuj Się Przy Pomocy Komunikatora Gadu-Gadu Napisz Prywatną Wiadomość Do Tego Użytkownika
sdr napisany: 30.03.2013 14:27 Link Do Tego Posta
szew



dołączył: 02.02.2004
posty: 1666
rp: 87179
No to się zrobi kolejny upgrade A z tym realizmem to tylko sobie ułatwiają robotę. Tekstury ze Street View w zasadzie gotowe :p

____________________
sdr
^ do góry ^
Ten Użytkownik Nie Przebywa Obecnie Na Forum Zobacz Profil Tego Użytkownika Zobacz Posty Tego Użytkownika Napisz E-Mail Do Tego Użytkownika Skontaktuj Się Przy Pomocy Komunikatora Gadu-Gadu Napisz Prywatną Wiadomość Do Tego Użytkownika
drezz napisany: 30.03.2013 14:56 Link Do Tego Posta
skubany



dołączył: 10.08.2008
posty: 186
rp: 18063
skąd: Warszawa
@ronin Przecież ten koleś wyskakujący z samolotu to nie może być Franklin :P Ma jasne dłonie i szyję. Prędzej to Trevor tak jak fan_GTA napisał.

____________________
drezz
^ do góry ^
Ten Użytkownik Nie Przebywa Obecnie Na Forum Zobacz Profil Tego Użytkownika Zobacz Posty Tego Użytkownika Napisz E-Mail Do Tego Użytkownika Skontaktuj Się Przy Pomocy Komunikatora Gadu-Gadu Napisz Prywatną Wiadomość Do Tego Użytkownika
GeeWhiz napisany: 30.03.2013 20:16 Link Do Tego Posta
soulja



dołączył: 08.03.2012
posty: 44
rp: 8651
skąd: Toruń
Swoją drogą to dobrze, jeśli będą pojawiać się jakieś elementy z poprzedniej części. Ekipa wypracowywała świetne klimaty do poszczególnych odsłon, właśnie na zasadzie takich zestawień coś nowego i coś starego. Ja zawsze wszystkie części traktowałem jako jedną całość i szukałem jakichś stałych schematów. Niestety zabrakło mi nawiązań do poprzednich części w IV, co bardzo rzutowało mi na grywalność. Cieszę się, że będzie minigun, możliwość jazdy rowerem, bardzo zróżnicowany teren i umożliwiona jego dogłębna eksploracja, a to wszystko spowite realizmem.

____________________
GeeWhiz
^ do góry ^
Ten Użytkownik Nie Przebywa Obecnie Na Forum Zobacz Profil Tego Użytkownika Zobacz Posty Tego Użytkownika Napisz E-Mail Do Tego Użytkownika Skontaktuj Się Przy Pomocy Komunikatora Gadu-Gadu Napisz Prywatną Wiadomość Do Tego Użytkownika
· Wybierz stronę: 1
· Moderatorzy · Grupy
· Obecny czas: 28.03.2024 09:49
·
Obecnie forum przegląda 8 gości oraz 0 z 6656 zarejestrowanych użytkowników
Razem: 8 · Najwięcej (1845): 21.08.2015
Urodziny obchodzą dziś · Skowron (32) · Jarkowski (32) · Wszystkiego najlepszego!
Napisano 25129 (+9697) postów w 1834 tematach z 114 ankietami
STATYSTYKI »
news · forum · blogi · mobile · rss · pliki · filmy · njoy · szukaj · mapa
© 2004 - 2024 GTAthegame
Kopiowanie materiałów bez zgody autorów jest zabronione!
Wszystkie prawa zastrzeżone · Polityka prywatności · Cookies